Eindelijk geland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lieke Rietkerk - WaarBenJij.nu Eindelijk geland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lieke Rietkerk - WaarBenJij.nu

Eindelijk geland

Blijf op de hoogte en volg Lieke

13 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

Hier dan mijn eerste echte reisverslag, want ik kreeg via Stefan al te horen dat een aantal mensen erom vroegen!
De meeste zullen wel denken; ' je hebt alle tijd om even achter een computer te duiken'. Nou.. mooi niet dus. De dagen gaan super snel en vooral het emotioneel klaar-stomen om met het mooie weer achter een hele oude computer te zitten waar alles uren duurt, kost tijd. Bovendien ik ben er pas een paar dagen. De vlucht duurde langer :D

De eerste vlucht van Nederland naar Taipei via Bangkok ging nog redelijk snel. Naast mij in het vliegtuig zat een man die mij heel veel over thailand kon vertellen en toen hij in Bangkok uitstapte, ontmoette ik een man die ook naar Nieuw Zeeland ging en Taipei op zijn duimpje kende. Er waren overigens weinig jongeren in het vliegtuig. In Taipei had ik een dagkamer gekregen en die was best wel chill. Slapen kon ik niet dus ging ik op onderzoek uit. Het deed mij echt denken aan Hong Kong, waar ook niemand Engels sprak.

De vlucht erna was een stuk vermoeiender, maar hoe meer ik Nieuw Zeeland naderde kreeg ik vlindertjes in mijn buik. Mariek was naar het vliegveld gekomen en zonder moeite kwam ik overal doorheen. Nu ben ik voor een aantal dagen in Auckland. Ik zag erg tegen Auckland op, maar nu ik er weer ben viel het eigenlijk heel erg mee. Ik kende de wegen enzo nog, herkende het hostel waar ik 5 jaar geleden was etc. Super chill dus.

Het hostel waar ik zit bevalt ook wel goed, op de stank na dan. Ik trek alleen een beetje rare mensen aan dus Mariek en ik vormen een goed team --> ik rare mensen en zij nare situaties. Ze heeft nu namelijk eindelijk haar paspoort en visum en dat duurde echt een eeuwigheid.

Gister hebben we een auto (Jucy-Van) gehuurd en die kunnen we a.s. zaterdag ophalen. Ook hebben we een vlucht naar de Cook geboekt, want het was goedkoper om het meteen te doen. Alleen nu een beetje stress, want we kunnen niet meer dan een bepaald bedrag pinnen per dag dus op tijd aflossen is een race tegen de tijd :D maar dat houdt het spannend.

Oke genoeg geluld, ik ga weer lekker genieten van het zonnetje! Vanaf zaterdag weet ik niet wanneer ik weer internet heb, omdat we dan in de Van slapen. Ik probeer wel af en toe bij de MC-cafe wifi te pakken als ik een kopje koffie haal. Ik heb namelijk een nieuwe telefoon gekocht, zodat ik op fb en skype kan. Ik ben alleen mijn skype gegevens vergeten, maar zodra ik ze weet kan ik skype :D

Genietse van het mooie weer in Nederland, want ik heb de zon niet voor niks naar Nederland gestuurd!

Later!!

• 13 Maart 2014 - 14:08

Piet:

Geniet jij ook en dank jewel voor die zon.

• 14 Maart 2014 - 00:02

Annemarie:

Dat skypen ging echt geweldig. Leuk verhaal, geniet ze darling. En veel plezier met de van.

• 14 Maart 2014 - 00:03

Annemarie:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 05 Maart 2014