I Lost my shoe - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lieke Rietkerk - WaarBenJij.nu I Lost my shoe - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lieke Rietkerk - WaarBenJij.nu

I Lost my shoe

Blijf op de hoogte en volg Lieke

26 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi Allemaal,

Eindelijk heb ik een beetje redelijk internet! Ze lopen hier wat betreft de internet wel achter en daarnaast had ik mijn vorige verhaal niet gedeeld met facebook :D.

Ik ben nu inmiddels in Wellington, een stad, waar we de ferry naar het zuiden moeten pakken. We vertrekken morgenochtend vroeg!

Er is al veel gebeurd in die paar weken! Nadat Mariek en ik de Ven in ons bezit hadden zijn we meteen vertrokken uit Auckland. We zijn toen richting Coromandel gereden en sliepen in Thames op een carpark. Echt heel genant om de volgende dag met je toilet-tas en haddoekje het winkelcentrum in te lopen, om vervolgens je haar in de sink te wassen! Maarja we roken weer goed en zijn toen naar Hahei gereden. Je hebt er een prachting strand en Cathedral Cove. Het is ongeveer 40 minuten heen en 40 terug, wat een ellende, maar het was wel erg mooi!

Daarna zijn we door gereden naar de hot water beaches, waar we te maken kregen met een enorme golf. Die golf verraste niet alleen ons, maar ook onze spullen! Mariek haar tel had het begeven, maar hier begon alle ellende pas :D. Bijna overal waar wij heen gingen of aan kwamen regende het. En het pijnelijkste is nog dat er gezegd wordt; ' de afgelopen week was het zulk mooi weer'! In Whakatane was het overigens wel mooi weer. Het was echt raar om terug te zijn, alles was veranderd. We besloten hier om gewoon vrij te camperen, maar 's avonds kwam er een oud ventje op ons af die ons kenteken rapporteerde. Als we niet snel weg gingen zouden wij een boete van $200 krijgen. Dus reden we maar naar Ohope beach, waar we wakker werden gebonkt met ' als je niet gauw vedwijnt krijg je een boete' hahah.

Na deze nacht besloten we in Gisborn maar in een hostel te slapen. Eerst reden we naar de Nun backpackers, want we hadden totaal niet stil gestaan bij de naam van het hostel. Nou geloof ons ' daar wil je niet dood gevonden worden'. Het was een oud-klooster en alles was hermetisch afgesloten. Je moest zelfs door een intercom spreken. Er was wel een heel aardig, een beetje raar, meisje die ons even het hostel van binnen liet zien. Daarna zijn we voorgoed vertrokken. We hebben toen in de YHA overnacht en dit was net als toen echt super gezellig. We hebben daar een Franse en Schotse jongen/man ontmoet en een hele gezellige avond mee gehad. Later schoven daar nog twee uit de US bij aan. Die andere vertrokken helaas de volgende dag, maar we hebben nog steeds contact met die franse jongen. Deze zullen we waarschijnlijk in het zuiden opnieuw meeten. Met de jongens uit de US, eentje woont in Honelulu, hadden we de volgende ochtend vroeg afgesproken. We zouden namelijk gaan surfen. Nou mooi niet! De beste surfbeaches en het regent + de golven zijn waardeloos! Toen besloten we maar naar een wijnproeverij te gaan. Je raad wel hoe dit afloopt ... om 1uur smiddags liepen we niet recht meer.

De dag erna zijn we naar Napier vertrokken. We reden via Rere, want hier heb je de rockgliding ( 60 meter steen dat schuin afloopt) en de Rere-falls. Ook in Napier regende het toen we aankwamen, maar de volgende dag was het wel droog. We zijn hier naar de Napier-prison geweest en de Bluff-hill. Hier ontmoette wij weer een jongen die daar woonde, maar oorspronkelijk Canadees was. Aangezien hij een membercard had voor de Oceans spa, zijn we 's avonds hierheen gegaan. Owja en de dag daarna scheen de zon en besloten we fietsen te huren. Nou geloof mij; zitten doet nog steeds pijn!

Gister zijn we aangekomen in Wellington en of course regende het weer! En het ergste van alles; ik ben 1 schoen kwijt en laat ik nou net 1 paar hebben mee genomen! Ik had ze aan toen ik van Gisborn naar Napier ging, daar is bewijs van (foto), maar waar die schoen heen is... Ik heb naar de camping en het hostel gebeld, alleen vinden zij het schijnbaar erg grappig dat ik een schoen mis. Ze pieste nog net niet in hun broek en dat terwijl mijn tenen afsterven door de kou. Uiteindelijk gingen we maar naar de bar. Het was wel heel gezellig, want op een 1 of andere manier blijven wij Amerikanen tegen het lijf lopen.

• 26 Maart 2014 - 08:33

Moosie:

Wat een avonturen! Supergaaf! En haha oh my help 'de schoen'!

• 26 Maart 2014 - 09:34

Nathalie:

hoi lieve lieke hier een berichtje uit gein .. van je buufje /collega ...

je hebt al super veel beleefd te lezen leuk dat je het zo bijhoudt .
    en goed dat alles.goed met je gaat kom heeel huids terug en geniet van al het mooois veeel liefs van nathalie en de kids

• 26 Maart 2014 - 09:47

Ivannah:

Haha wat een verhaal Lieke! Maar je maakt in ieder geval wel wat mee

• 26 Maart 2014 - 09:54

Annemarie:

He darling,
    Wat is het toch een prachtig land, wat natuur betreft. Jullie hebben weer heel wat mee gemaakt. Heeft die schoen het vliegtuig terug gepakt. Zoja dan halen we hem op van Schiphol. Jammer dat het steeds regent he? Jullie gaan natuurlijk de herfst in. Heel veel plezier en stuur maar weer gauw een leuk verhaal en foto's. Ik wacht met spanning af. Groetjes aan Marieke.

• 26 Maart 2014 - 12:33

Piet:

Eindelijk weer een min of meer leuk verhaal al begrijp ik niet hoe je een schoen kan kwijtraken als je maar 1 paar heb,dan heb je die toch aan???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 05 Maart 2014